Kesäloma lähenee loppuaan ja lomamatkamme sujui hienosti J

<?XML:NAMESPACE PREFIX = O />

Tiistaina 7.8.2007 suuntasimme neljän koiran (Aatu, Didi, Thyra ja Thara) kohti Ranskaa asuntoautolla. Laivalla Turusta Tukholmaan ja autolla Rodbyhavniin, josta lautalla yli Puttgardeniin. Ajomatkamme suuntautui halki Saksan ja Ranskan rajan ylitimme Mulhousen kohdalla. Sieltä jatkoimme matkaa Le Blanciin, jonne saavuimme perjantai iltapäivänä.

Lauantaina 11.8.2007 osallistuimme muiden barbet-omistajien kanssa kokoukseen, jossa käsiteltiin rodun nykytilannetta sekä tulevaisuutta. Nationale d´Elevage (suomeksi erikoisnäyttely) oli sunnuntaina 12.8.2007. Meiltä näyttelyyn osallistuivat kaikki muut paitsi Didi.

Thara sijouttui toiseksi luokassaan (nuortenluokka) ja sekä Aatu ja Thyra saivat excellent (ERI) valioluokassa. Rotunsa parasta valiota valitessa Aatu hävisi tyttärelleen Thyralle, jolloin Thyrasta tuli BOB Champion (ROP valio). Kiitos Ritvalle, joka esitti Thyran!!

Thyra jatkoi vielä kahteen eri BIS –kehään, BIS Championiin ja koko näyttelyn BIS-kehään. Ajattelimme, että "eihän meidän Thyralla mitään mahdollisuuksia ole BIS-kehissä" mutta tytsi päättikin toisin ollen BIS CHAMPION!!! En tiedä onko minulla koskaan ollut niin mahtavaa fiilistä kun omasta koirasta, kasvatista, tulee BIS valio, päihittäen viime vuotisen Maailman Voittaja portugeesin!!! J

Näyttelyn jälkeen järjestettiin vielä TAN-koe ja osallistuimme siihen Tharan kanssa. Valitettavasti koe suoritettiin läheisessä joessa ja koiran olisi pitänyt mennä jyrkkiä ja liukkaita betoniportaita pitkin veteen ja Thara päätti ettei mene, mahdollisesti myös pitkä näyttelypäivä vaikutti asiaan. Meille luvattiin uusi mahdollisuus seuraavalle päivälle mutta harmiksemme sekin järjestettiin samaisella joella, hieman eri paikassa vain. Tällä kertaa koiran oli pitänyt kahlata mudassa päästäkseen veteen ja luulen, että Thara olisi suorittanut TAN-kokeen mutta en halunnut mutaista koiraa koska missä olisin edes huuhdellut sen?! Hieman jäi harmittamaan koska Thara on oikeasti vesipeto ja noutaa kaiken vedestä todella nätisti.

Maanantaina jatkoimme siis matkaamme takaisin kohti Ruotsia. Yövyimme Ranskan puolella hieman ennen Saksan rajaa ja Tanskan Faröön saavuimme myöhään tiistai-iltana. Yövyimme aivan rannan tuntumassa ja iltalenkillä käydessämme suorittivat Aatu, Thyra ja Thara TAN-kokeen, valitettavasti tuomaria ei ollut paikalla J J

Olimme ajattelleet viettää pari päivää Tanskassa mutta todella kurjan sään takia jatkoimme Ruotsin läpi ja saavuimme keskiviikko iltapäivänä Kolmårdenin leirintäalueelle. Torstaina kävimme Kolmårdenin eläintarhassa ja loppupäivän otimme rauhallisesti. Perjantaina Didi vietti 10-vuotis synttäreitään käymällä uimassa J Koirat todella nauttivat kun saivat lotrata rantavedessä ja uida sekä juosta vapaina.

Lauantaina oli Norrköpingin KV näyttely, jossa Aatu oli PU2, saaden sertin koska PU1 oli jo valiokoira. Cacib meni PU1:lle mutta tulee aikanaan siirtymään vara-cacibin saaneelle koiralle (eli meidän Aatule) koska PU1 on jo Kans MVA!!! Eli Aatusta tuli Ruotsin ja Pohjoismaiden MVA ja jossain vaiheessa Aatusta tulee myös Kans MVA!!! Thyra oli PN2, saaden vara-sertin ja vara-cacibin. Thara päihitti ruotsalaisen valionartun ja oli ROP ja sai sertin ja cacibin!!! RYP-kehässä sijoitus oli lähellä, tuomari valitsi Tharan seitsemän parhaan joukkoon mutta valitettavasti tiputti Tharan pois viimeisenä L

Sunnuntaina oli aivan yhtä hyvä päivä vaikka Thara olikin PN2, Aatu VAK3 mutta Thyrasta tuli VSP ja sai sertin, joten Thyrastakin tuli Ruotsin ja Pohjoismaiden muotovalio!!!

Maanantaina tulimme aamulaivalla kotiin. Kauhuksemme Didi rupesi oksentamaan heti aamusta kun laiva lähti Tukholmasta. Annoin sille lääkettä mutta siitä ei ollut paljoa hyötyä vaan Didi oksenteli koko laivamatkan. Myöhään illalla saapuessamme kotiin Didi meni suoraa tietä nukkumaan ja yö oli kauhujen yö koska Didi valitti ja oksenteli koko yön. Heti aamusta menimme Mevetiin ja Didi joutui suoraan tiputukseen koska oli viimeksi juonut maanantai-aamuna! Nelisen tuntia Didi oli tipassa kunnes selvisi, että ressukka oli jostain matkamme varrelta saanut ns. turistiripulin, vaikkakin oksentelevan version  Saimme lääkkeet ja käskyn mennä kotiin lepäämään. Myöhemmin iltapäivällä vesi jo maistui ja illalla maistui myös keitetty riisi ja kana J Tätä kirjoittaessani (perjantaina) Didi on jo täysin toipunut turistitaudista!!